::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

siapa aku sebenarnya?

aisemen...

setelah setahun jagung dlm dunia blog... baru aku perasan yg aku:

- sedikit annoyed dgn blog 'intelek'.. bkn ingin jd ignorant, ttp kdg2 pendapat mrk terlalu objektif dan seolah2 narrow-minded..seolah2 pilihan mereka adalah yg terbaik...dan oleh sbb rmi follower, maka rmi la yg stuju dgn pendapat sang owner. sgt menyakitkan hati! (bg yg xsetuju)

- cepat melenting orangnya, tp sbb d sini adalah alam 'maya'.. jd aku boleh seludupkan ke'bengkek'kan tu.. fuhhhh~~~

-mula bersikap extra-defensive...yeah..mgkin bagus dan mgkin juga tidak.bergantung kpd lokasi dan masa jg la..

- sifat secretive aku masih seperti dulu...spti yg aku penah bc dr kajian yg penah dibuat, blogger slalunya open-minded and friendly sbb suka 'share; tapi...
ya,sjk azali aku tidak mudah percayakan org.lagi2 lelaki. xtau kenapa. traumatic experience?? blom penah ada..thank god.
aku sendiri tidak tahu puncanya. mgkin suatu hari nnt rahsia akan tersingkap? siapa tahu....

********************xxxxxx***************

penah kononnya di'baca'. sang tukang baca(seorang ustaz, xperlu mantera, cuma lihat riak muka sj) beliau adalah pegawai JPA(yg pki bj oren tu...) dan aku ahli JPA ms kat U.

aku: encik! tgk muka sy pulak.( slps muka yun, kwn aku, ditgk beliau)

encik jpa : ok

silence~~~~

aku : apa ncik? bgtau la sy. (x sabar2)

encik jpa : sy tgk skali lalu je, awak mmg ssh percaya org kan??

aku : hah?? yeh??

encik jpa : iye.... cb pikir btol2. btol kan??

aku terdiam....

aku : lagi??

encik jpa : sy rs awak xpyh tau la.... kdg2 ada bnda yg lebih baik kita tak tahu dari tahu.




mgkin aku kena sorok wajah slps ni???
************************end*********************

1 comments:

Anonymous October 21, 2008 at 10:49 AM  

the less u know the better. quote it from prison break. =)