::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

dang!!!!!







slalu pagi2 aku x on9, lagi2 nak post n3 dlm blog. sbb lps subuh, aku landing blk(walaupun dimarah mak slalu,anak dara x baik tdo pg2, nnt muka sembap/b?..heh..ye sy agk degil).

ntah knapa pg ini aku terasa segar bugar..walaupun smalam/lewat pg td, aku tdur jam 3.45am~lyn korea laaa..
dan kebetulan juga aku menonton malaysia hari ini(mhi) sbb feveret mak aku d pagi hari. ally n fenda host hrni, dan tajuk perbincangan agak latest n berjaya lekatkan diri aku dpn tv..."cikgu bukan lawan, tp kawan".. yep. agak mennarik sbb ada kena mengena ngn aku.

mmg aku x puas ati dgn apa yg ally ckp. mcm org xbaca buku. macam org x pegi skolah plk.. ada plk dia ckp, sikap @ persekitaran kat sekolah dan rumah kenalah konsisten.. aah..lebey kurang mcm la itu mksd dia..

apekeheyyy??? ada ke plk?? mcm mn kalo kat umah mak pak bdk x semayang, xkan kat skolah cegu pon kna ckp xpyh semayang?? or mcm mn kalo kat umah mak ayah manjakan ank2, xkan cikgu pun nak manjakan student?? adakah itu mksd konsisten bg ally sbnrnya???

pastu ckp tanpa pikir sensitivity msyrkat, especially golongan cekgu la. elok je lps aku tempelak apa yg br dia ckp, tetibe ada caller. sorg cikgu dr selayang. stret to the point cegu tu ckp dia tersentuh hati dgn apa yg ally br sebut..
sebelum tu ally ada ckp,

"cikgu x tonjolkan sikap yg bla..bla...bla...pd pljr"

aku xbper ingt.sori. ttp yg pasti cara dia bercakap seolah2 apa yg berlaku pd zmn skrg semuanya berpunca dr cikgu sendiri.

mmg aku setuju dgn apa yg cikgu tu ckp. aku rs dia seorg guru yg prihatin dan byk makan garam. dia ckp zmn skarang kebanyakan guru tersepit. byk faktor. aku pun mls nak ckp. kalo org yg phm, dia akan phm.

mmg tergamam la ally tu bila kena sebijik tepat kat muka. then pastu dia mtk maaf scr general.

aku pikir, mgkin ally x sedar apa yg dia tercakap. atau ayat yg dia susun x berapa nak betol.. mmg aku perasan dr awal rncngn, dia mcm ngantuk je..tu sbb bingai sgt kot! hahaha.

psl isu konsisten tu.. mgkin dia sbnrnya x tahu pun ape maksud konsisten..huh! rsnya diorg ni kna study dulu sebelum nak bincang isu berat mcm ni. diorg berckp based on self experience je, kajian n bhn ilmiah mgkin x usha dulu pon. mana boleh mcm tu! lagi2 rncgn 'live' mcm tu, masyarakat nmpk, dgr dan pikir setiap butir perkataan yg diorg sebut... mmg btol la pepatah melayu,

''lajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"
apo laie, kono mintak maap la...

0 comments: