::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

reply

salam...

di sini aku nak buat pembetulan sikit. sbnarnya x ramai pun student upsi(girls) yg suka mencarut. bukti?? aku sendiri la..cth terdekat. masa kat sekolah perangai mmg cam hampeh skit.. BABI ...BODOH.. BANGANG...FUCK OFF... FUCK U....erm....perkataan biase disebut. tp aku plg x suka org mencarut benda2 kemaluan(cth: p_ _ i, k_ _ _ dan sebagainya...) jijik!

tp aku tau..dan aku sedar skang..bnda2 yg aku dok sebut2 slalu ms kat sekolah tu mmg x elok..tp sj la...teenagers kan.. asik nak memberontak je.. slalu kutuk LDP (lembaga disiplin pljr) yg gile kuasa.. pastu kalo kna tegur ngn LDP,mmg mulut ni laju je ckp bnda2 tu... masa tu kalo x sebut, kalo xde dlm ayat seharian cam x lengkap je dunia..hahaha...rasa cam superior sgtlah, rs hebat...cool gile... kalo ckp bnde2 tu..
ok, fine la kan.. makin usia bertambah, mkin kurang skit keluar perkataan2 tu..sbb ada kesedaran yg timbul.. tapi BABI, BODOH dan BANGANG, msih kekal sampai matrix.

cth ayat:
1.prangai cam babi!
2. cam bangang je !
3. bodo la weiiiiii...

Lpas je matrix, aku dpt offer msk upsi( my sixth choice) aku melalak bagai nk gile..sbb xpat trima hakikat. hahaha..
msk upsi, aku mmg culture shock. but in a positive way! can u believe dat?? rata2 kwn kuliah, kwn serumah....semua. aku ulang lagi sekali, SEMUA!!! semua sopan santun, ckp lemah lembut...aku mmg xboleh terima ...mmg x boleh!!! aku nak sebut BODOH pun akan aku fikir 100x. sbb korg bayangkan reaksi muke bdk2 solehah bila bdk yg kureng ni sebut BODOH.. tu bkn aku sebut bnda lagi teruk... DASAT....
erm...agak lame jgk la br boleh nk biasekan diri dgn x sebut bnde2 ni...tp kalo dalm umh aku kdg2 tersebut gak..hahaha! dpn kwn2 satu lecture, baik jgn... kalo x..hbs la reputasi aku.

so, point ni boleh diragui la skit. mgkin yg sedare fariz jmp tu mmg kaki carut kot.. erm...rsnya 1 dalm 10 je kot.

psl pergaulan sosial, mmg aku x nafi. mmg teruk. ms 1st yr, aku rs upsi okey lagi...msk 2nd yr, 3rd yr, 4th yr...aku rs upsi smakin sendat dgn org2 yg tak bertamadun. sbb kod pakaian pn rmi dah xikut...rules kat kolej pun macam macam tu aje...(phm snri a kan?)... pastu pulak dgn tasik proton yg konon2 indah la sgt tu,,mkin rmi yg bersandiwara kat sn... peluk cium..jgn ckp la...berlemuih mulut tu!

lagi satu.. mmg ptt pun kalo org mkin x hormat student education..lagi2 kat upsi. sbb mmg ade prngai lagi truk dr kera. bkn nak kutuk, tp mostly yg 'culture shock' tu dtg dr tmpt x bper nk maju..phm2 sndiri..xnak sebut..tg mlim plk dkt dgn kl...sng2 je boleh g overnite kat genting la... hotel ntah mana2 la... x pyh pegi jauh. org dekat2 aku pon ade..

ada yg pakai seluar low-cut, ketat msk lab. korg tau la kan..kerusi kat lab kan tgi..just imagine kalo minah tu tunduk.. ala...tongkat dagu pon cukup la.. trang tang tang nmpk panties..tu kalo pki panties besar la..kalo pki thong?????? IMAGINE SNRI.. and aku yg ade aura LASER skit ni pnh la pegi ckp..

' woi, nmpk spende la!' (sambil tlg tarik seluar UP skit)

reply yg aku dpt....

' ala.....ko ni....(nada manja)

wth???

' eh, ko ni boleh tahan laser jgk ek??? '

aisemen...aku plk yg kn chop laser sbb brni btau yg org lain nmpk spende dia.. hm...

pasal edu.system.. skrg mmg trend sape plg byk A. kebijaksanaan diukur dgn jumlah A. jgn salahkan pelajar..sbb kdg2 parents yg 'paksa' anak utk kejar A. bkn kejar ilmu..
cikgu kat skolah pun bila dah dpt pressure dari parents yg nakkan anak 'cemerlang' dalam ertikata mereka...terpakse jadi pak dan mak turut.. so, x boleh salahkan guru 100%. kan?

to mr fariz:

mmg byk yg aku setuju dlm komen tu.. dan mmg x boleh nak nafi..tp aku rs cukup2 la kita pertikaikan salah sape...hentikan aktvti menuding jari... bagi aku..yg penting skarang...

' aku nak cr PENYELESAIAN.'

dan dlm usaha nak cr penyelesaian tu, aku boleh mulakan dgn diri aku sndri. cr salah sndri, baiki diri sndri...experimenting new methods, appproaches... hopefully this will do some good.

perubahan yg kecil boleh meng'catalize' perubahan yg lebih besar.. dont u think so?

* maaf, bahasa lintang pukang.
* yg memberi komen, anda x perlu minta maaf kerna respons mcm tu la yg mem'bina'.

4 comments:

Anonymous October 17, 2008 at 7:07 AM  

memang tak boleh salah 100% tapi lebih 80% aku condongkan ke arah institusi pendidikan termasuk guru2, pengetua, ketua pengarah mahupun menteri pendidikan. budak2 ada di sekolah dari 8 pagi sampai 2 ptg. Tambah lagi aktiviti Ko-q dan sukan, kadang sampai 6 petang. Duduk rumah pukul 8 malam sampai 12 malam. Pastu tido. Budak2 lebih byk bergelumang masa di sekolah bersama guru merangkap parent ke-2. jika perangai [rujuk komen] masih sama, kalau aku boleh anjak masa ke belakang balik skarang pun aku tak dak hal punya nak lawan cakap cikgu. terajang mungkin? orientasi peperiksaan tu, aku yakin ko dapat mengubah tabiat seperti itu.

' aku nak cr PENYELESAIAN.'

Bagus. Teruskan usaha anda.

p/s: kalau berhenti tuding jari, kita akan selalu berada dalam comfort zone.

k3i October 17, 2008 at 10:21 AM  

bg sy, dgn amalan menuding jarilah yg membuatkan kita slalu bersenang lenang d comfort zone..kerna xperlu bimbang jika sentiasa ada yg boleh dpersalahkan..

nurul October 19, 2008 at 11:36 PM  

bagusnya entry kali ni
impress aku

Anonymous December 10, 2009 at 7:34 PM  

...please where can I buy a unicorn?