::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

rojak stuff

yoshhh!!

sjk 2 menjak ni..aku dah cam mls nk post new n3..but what makes me a bit shocked..or shud i say....actly excited n happy at d same time,,dayah dah mule menulis kembali..haha... dah lame dia x mengarang ni..pelik jgk..aphal ni? jiwa kachau ke??

pastu terbace balik post dia yg dulu2 tu... 'get rid the sneaker...go for loafer!' (btoi ke x..ntah) xpela asal point sampai.. :p

hahaha...loafer cam dah bper fofuler je..pekate kita cari camni plk???

eheh...materialistik kan?? well..this is what we call ... LIFE.






yoshhh!!!



penin hari2 tgk perbahasan kat parliament tu... kdg2 rs mcm bukan yang berhormat je duduk bertelingkah..rs mcm budak darjah satu pon ade..menjerit melolong mcm _ _ _ _ (sila isi tempat kosong).

karpal singh.. glamer la sgt dgn court cases dia tu (eh..chop! aci ke aku sebut nama dia terang2an kat cni??)
warga malaysiakah dia tu?? ms kecik2 agak2 dia skolah kat mn ah? ckp melayu terabur cam bangang..baik ckp english je trus dr mengarut2 sampai point tu kn fikir byk kali.. haiiiih...kdg2 aku kesian jgk tgk politician2 malaysia(yg bkn melayu) tergagap2 je nak berbahasa melayu..tp sepatutnya diorg kna sedar dari awal..b4 melangkah masuk dunia politik yang agak karut tu, bahasa melayu tu penting.. kalo xpandai sgt.. practise la skit..

pemberitahuan di sini:
aku x pernah marahkan org yg berbahasa rojak. sbb bagi aku, its kinna way of learning.. mula2 sikit..lama2 jd bukit.. vocab bertambah.. x kire la bahasa apa pun..
mcm aku la...dr xtau langsung b.cina.. sbb aku bergaul ngn chinese students, at least aku tau la leng lui , leng chai tu ape...ahakzz... pastu ade la skit bhs2 mencarut dorg tu..sekurang2nya kalo terdengar tu boleh la siap penyepit ketam bagi..haha..
tp bahasa rojak ni, bergantung pd niat si pengguna jgk..kalo takat nak show off, get lost lah..


** perasaan bangga aku ms cekgu junaidah(cg bm form 3) bace esei aku kat kelas dailami maseh kekal rapi dalam ingtan..hehehe... esei contoh tuuuuu!!!

3 comments:

Anonymous October 16, 2008 at 2:12 AM  

leng lui leng chai tu ape? lancau aku tau la. haha

k3i October 16, 2008 at 3:19 AM  

lahhh!!!! xtau ke?

leng lui- si cantek

leng chai - si ensem

eh,jap. terbalik ke hah? btol kot.haha

nurul October 16, 2008 at 6:50 AM  

betui la tu