::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

malaysia hari ini..

betul ke kerja cekgu adalah kerja yg plg stress??

aku ni sbgi org baru,setahun jagung pun x sampai lagi..so, aku belum rasa lagi tahap stress tertinggi yg tak tertanggung..mgkin kerana beberapa faktor..

1. aku bertgs sesi ptg..yg bagi aku level stress yg sgt rendah sbb beban kerja selain kerja2 p&p x berapa byk. byk tu mmg la byk, tp still tertanggung la. kalo nak dibandingkan dgn cikgu sesi pagi, bagi aku mereka2 tu NMPAK stress..tp ntah la,aku xtahu hakikat sbnr.
tp Alhamdulillah...i'm in the right place at the right time, so far...

2. aku luahkan stress aku. aku x pendam. mcm bak kata manusia sorg ni, dolly(bukan nama sebenar), aku ni seorg yg mudah expresskan perasaan.. so, aku rs mmg btol la kot.
lebih baik kita lepaskan apa yg ada dlm hati, dlm otak..cara ni mgkin cr yg berkesan drp kita menanggung seksa sendri.. itu la guna mak ayah..kawan2..org2 di sekeliling kita. mgkin dgn meluahkan apa yg x tertanggung tu..masalah x selesai, tp sekurang2nya..we let it go..and we will feel better. eventho, the one who listen dun even know a damn of what we talk about.haha..

3. aku selesaikan kerja aku..walaupun bukan selalu on time,..(erkk) tp at least i will finish all that stuff. kerja yg bertangguh2 akan menimbun2..dan bila menimbun2...stress akan melonjak ke tahap tooottt! :p
lagi satu, i will not force myself to do anything if i am not ready mentally and physically.. readiness is what important in whatever we do. buat kerja msti sehabis baik dan dlm keadaan yg baik..

4. hujung minggu aku x dihabiskan kat rumah dgn tidur dan tgk tv semata. bagi aku hjg mggu adalah ms plg baik utk segarkan balik diri.. mcm komputer,kalo agak cam dah slow, pepandaila refresh.
same goes to us, as a human being..we need to stop and refresh.
kalau nak tdur, anytime beb..x perlu hjg mggu. balik sekolah kalo ko nak terlentang ke...tertonggeng ke...sukati kamoo la..
tp! weekend IS weekend. dont ruin it babes...live ur life to the fullest..
kalo x full pun, half pon oke.. just stop a sec, do whatever u love...shopping? hiking? walking? cycling?? just do it lah. hv fun~~ err...blogging,perhaps?!

5. aku bykkan bercakap..bercakap dan bercakap...jgn berhenti bercakap. percaya lah...stress kamu akan hilang. lol~~


p/s: aku lemah, lemassss btol tgk ally ni.. u look stress dude..and plizzzz dont discuss bout stress if u ARE stress! it shows..just by looking at ur face..n the body language sort of stuff. (knp aku x suka sgt ngn ally ni hah?) erghhhh...tambah stress aku yg seciput ni.


.
.
.

TODAY IS A NEW DAY.. BRING IT ON!!!!! YEAHHHHH

.
.
.
P/S: plz, doakan aku agar sentiasa begini segar dan tidak stress sepanjang perjalanan hidup sbg sorg yg berniat untuk ajar, bukan jd kurang ajar. ho ho ho!

4 comments:

Atie Kamil March 22, 2009 at 5:42 PM  

tunggu time da ada keluarga nnt..time tu cikgu2 cam kite ni akan stress kut

k3i March 22, 2009 at 7:39 PM  

erm..maybe.
just wait n see.

tp ada je cegu yg dah beranak pinak..maintain cun je.segak kemas bergaya..and HAPPY.

hrp kita nnt mcm tu la ...

nurul March 22, 2009 at 8:07 PM  

selagi ang berkawan dgn aku selagi tu ang akan hepi
hahahha

k3i March 23, 2009 at 5:24 AM  

erk..angkat bakul angkat sniri oke?