::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

aku terjumpa rambut putih di kalangan rambut2 hitam itu. tanda apakah itu??

harini buat kali keberpuluhankalinya...aku menyangkal dan membangkang sesape je yg penah cakap, berniat utk cakap, terlepas cakap..bercakap cakap etc:
"ala...keje cegu senang je..half day!"

KEPALA HOTAK kamu ye...

harini 31, means last day of march.
seperti biasa class teacher kena close register.

AHHHHH!! parak!
dah la aku br je kena take over kelas 1Kuning tu.. mmg tak biasa lagi nak menjalankan tanggungjawab sbg guru kelas bertauliah. mmg tercungap2 gak la.

dan harini jugak aku sebagai guru dokumentasi sekolah sesi ptg, kena in-charge sesi fotografi utk majalah sekolah..bygkan je la..dr 1pm-4pm aku melalak2 ,

'line-up..line-up...ikut tinggi kamu, yg rendah dok depan, yg tinggi dok belakang.'
'tie! tie!pakai elok2!'
'butang baju tu kemas2!'


paham2 je la kalo dah nama pun budak laki, ade ke yg boleh ikut arahan 100%?
aku suruh line up ikt tinggi, ade je yg terhegeh2 memendekkan diri, taknak pergi blkg.
yg rendah pulak takmau mengaku rendah..hendak jugak dia terjengket2 bg nmpk tinggi.
AISEMEN!!!

tang tie, lagi la menggelegak otak ni.

' cikgu, pakai camni br la samseng!'

hah, yela hotak kamu la! ingat lawa sgt ke pakai tie mcm apek juai ikan cuba utk memakai tie. (kamu imagine sendiri ye?)

susah..susah..mmg susah!
tapi Alhamdulillah, sesi fotografi berjalan dgn lancar. mengikut jadual. cuma sesi utk kelab la ade masalah skit sbb ssh nak kumpulkan budak2 tu. tp xpe, hal tu boleh disetelkan nanti.

lps keje fotografi setel, aku terus gerak g kelas. berpeluh cam lari pusing padang 10round. apakan daya? work is work!

" cikgu, makan la strepsils"

hoh, sampai mcm tu skali la student tegur sbb suara aku dah serak2 ..terbatuk2 ms ngajar. bukan ape, kalo ikutkan boleh je aku skip ngajar hr ni, buat latihan or suruh salin nota je. tp aku x boleh la main suap2 je. aku nak budak2 tu paham jugak! chapter 2 ni dah nak hbs, so aku nak diorg paham betol2. xpe, biarla aku jd ella jap sehari ni. sexy skit~~

hbs kelas, terkejar2 pulak close register. nmpk senang, tp kalo tersilap kira, tanggungla akibatnya d kemudian hari...ayat skema~~

so, kesimpulannya, harini aku balik umah 7.45mlm. HOHO..PENAT!
.
.
.
p/s: aku belek2 rambut... HOH??? APA INI? SEHELAI RAMBUT PUTIH??? OHH TIDAKKKKK!!!
.
.

4 comments:

diyana March 31, 2009 at 2:21 PM  

jgn riso kema..aku dh ader rmbut putih since 3rd year lagi..org kate org yg ade 'rmbut putih' ni,bnyk berfikir...kan bagus klo kiter sll bpk...otak aktif..haha..

nurul March 31, 2009 at 8:45 PM  

kesian kat apek juai ikan..hoho
dia pun tingin nak pakai tie cam budak2 la salle tu

hehe
aku rasa aku dah ada uban dr matriks lagi..hahahhahhaaaa
sampai skrg aku dah malas nak belek2 rambut aku takut terjumpa byk pulok.
Asalkan majority masih hitam, we're still in the comfort zone:))

k3i April 1, 2009 at 5:45 AM  

hahaha...
aku tak keseorangan rupe2nya
bagus la~~
kamu kamu berjaya melegakan ati aku nih

milley's mom April 2, 2009 at 5:03 AM  

relek kema.aku ni semenjak kecik agi ade 3 elai rmbt puteh..kalu cabut pun die nek kat citu jugak..yg besh part..xlebeh dr 3 helai..3 helai aje..di mana.di kepala atas pada tinga sebelah kiri..hahaha..birth mark aku..