::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

aku dan benda2 bercetak itu

6 tahun++ :

buku kaler2... cinderella is the top list.sbb baju dia cantek amat. power rangers pun layan...ada 5 org kan? msti 3 laki 2 pompuan.

8 tahun++:

dewan pelajar, komik doraemon, gila-gila, ujang, buku teks sekolah.
tak suka bc gila2 dan seangkatan dgnnya sbb tangan selalu jd itam hbs baca, tp layan gak, sbb best bila jd gila sekejap, gelak sorg2..haha .. layan dewan pelajar sbb abah langgankan utk abang, tu sbb dia pandai dari kecik kot, including me lah.poyo~~

11 tahun++ :

surat khabar yang besar amat pd ms tu nak dicomparekan dgn tgn yg chumel ni. tp selak selak je la. top page, cartoon column la. :)

12 tahun++ :
mula serius dgn buku teks dan buku2 yg sewaktu dgnnya. nak UpSr. aku struggle amat, lagi hebat dr struggle pMr n SpM. percaye x? hasil?? trial, 5A, real, 5A la weyyy!

13 tahun++ :

remaja, srt kabar bagian pancaindera, bintang popular@bPOp, dewan siswa
aku mula kenal warna warni remaja, mula kenal ape itu bedak padat dan lip balm perisa stroberi..
aku mula kenal sensasi dunia artis, aku baru kenal westlife dan bsb...x lupa hanson n boyzone...haha
berebut2 amik paper dgn boys sampai terkoyak2..sbb nak amik paper hiburan tu je. cam hape je!

16 tahun++ :

EH!, cleo, seventeen, novel cintan cintun, cerpen dlm paper, antologi dan komsas, utopia, gempak.
mula envy dgn kecantekan model2 dlm mags, lagi2 dlm cleo..jelesssss
mula kenal erti dan realiti gemuk, dan mula tau pentingnya kurus dan slim selalu..naive!
mula berangan2 mau kerja bagus, duit byk..so boleh beli apa sj dlm dunia..
mula merasa terawang2an bila bc cerita romentik. cerita plg best, kemelut kasih??? ala...yg haris dgn izzah tu~~ novel julia pun aku suka amat.

20 tahun++:

keluarga, rapi, wanita dan seangkatan dgnnya
terasa matang je bila baca. dulu malu2 nak baca, dah 20an ni br x segan bila terselak bhgn 18++..hehe.. resepi pun jenguk2 jgk, kumpul resepi best2, tp x penah jalan, kesimpulannya aku perlukan lelaki yg rajin di dapur dalam hidup aku. abah is the only one for now, future? u tell me!?

23 tahun:

women's weekly.
pertama kali beli. xbest sgt! any other suggestion?
.
.
.

6 comments:

nurul March 17, 2009 at 8:55 AM  

bukan kemelut kasih la
ombak rindu kan??

k3i March 17, 2009 at 9:07 AM  

yeh??
soriiii

Md Zaini Zulkufli March 17, 2009 at 12:49 PM  

try 442 magazine..byk gmbr cristiano ronaldo lam tuh..n byk gmbr laki2 tuff mcm student ang..hahaha

nurul March 17, 2009 at 6:37 PM  

mat: hahahaha..nnt aku belikan & hadiah kt kema :P

kema: makin tua bacaan ang makin xberilmiah!

k3i March 17, 2009 at 8:10 PM  

mat: tak payah beli, student 2 indigo ramai yg fanatik bola. aku leh cilok je..haha

dayah : aah..tu ah.aku pun sedar perkara itu~~haha

milley's mom April 2, 2009 at 5:09 AM  

bacala Al-Quran..pasti jiwa ang tenang..segala2 nye ada di citue..

:P
p/s:buzz!!aku pun xrajen sgt.hihi
tapi honestly,,aku byk baca sumber2 yg menambahkan ilmu aku di dlam bidang yg aku keje skang ni la..supaya lebeh mendalam..technologies cepat aku pun kn cepat la.hahahah