::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

pasu sarawak

aku hepi skit skang ni sbb aku berjaya bg pendapat dan secara x langsung boleh tlg kwn aku sorang nih.

haritu dia ni, (aku referkan sebagai bff A) mintak pendapat aku...patutkah dia sambung study atau terima job offer yg gajinya x berapa byk. ntah kenapa..aku rs marah sgt sbb dia x boleh nak buat keputusan sendiri.padahal itu soal hiddup dia. dia sepatutnya lebih tahu apa yg dia nak. mmg aku geram sgt, so aku ckp...pilih je mana hg nak. aku ckp aku x tahu.. ikut kamu je la..
itu je yg aku ckp.
kejam? aah. mmg kejam. sangat!
padahal dia perlukan someone..tp aku x mainkan peranan aku lgsg.

hm.... aku siap membebel2 sorg diri sambil blog. marah2 x tentu pasal. gile!
tp aku dah delete entry tu. kalo sape sempat baca..sempat la. aku delete sbb apa yg aku tulis tu, probably will hurt somebody.

dan aku dah dpt kenalpasti kenapa aku marah sgt pasal benda remeh tu.
kebetulan pd hari yg sama si bff A ni tny aku...aku tgh hot. tgh frust. tgh geram. so, mmg aku out of mind. balancing lari. haha.. jd, aku x leh terima soalan yg menyesakkan lagi kepala otak aku masa tu.

kesimpulannya... apa yg aku belajar dr kesilapan hari itu,

erm...jgn online masa tgh tension.tdo je lagi bagus. org x kacau kau.kau x kacau org. kan?

tp. hrni aku berjaya memberi pendapat aku dan bercakap secara bijak dan berhemah. alhamdulillah~~~





p/s: dulu aku x tau pun BFF tu stands for what.. tp aku x penah tny org.. btol x yg BFF = best friend forever??? ye ke? aku agak2 je ni.

p/s/s: pasu sarawak depan mata aku ni xpenah pecah2.. tp hati kita mudah pecah kan?

0 comments: