::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

bahasa jiwa bangsa aku...but not in la salle..humm..

yosh...
aku selalu xtau nak letak judul kat penulisan2 aku...xreti. siyes x reti nak hubungkaitkan cerita2 tu pastu nak cr judul..haha..kalo aku ni penulis buku, sah x laku.gerenti!

******************XXXXX*****************************

td petang ex-student aku chat..cerita la pasal dapat first kiss dr gf dia.(btw, he's indian and his gf is chinese) so....aku xleh nak ceramah halal haram la kat dia.. alahai...hal2 kissing sure dia nak story kat aku. he refer his gf as" my sayang"...heh...cam citer drama melayu pulak.. aku sbgi teacher yg cool giler pon lyn la bosan bdk sorg tu.. pastu:

rey: hey, i wanna tell u sumthing, but musn't tell anyone, k?
aku: ok, whats dat?

aku cam tertanya2...korang rs apa yg dia nak ckp kat aku. aku cam dah ade sikit assumption of he's gonna tell me..but i dun think i am ready for dat. i'm sooo damn scared if he tell me bout 'things' after a passionate kiss. hahha... but,

aku: hey rey.. what u wanna tell me??

aku dah cam x sabar je, dia lak cam wat lambat2 lak reply. hish!

rey: last week, i cough so badly...........bla bla bla

oooohhhh....thank god! nasib bek apa yg aku dgr x sperti apa yg aku agak..hahaha

actually, dia btau aku yg dia batuk sampat kluar darah, abg dia bwk g jmp doktor,then doktor bg meds and just ckp kat abg dia, " if u loves ur brother, then dont tell him about this, (sickness).."

ish...ade ke dokte cam tu?

slalunya doctor sure akan btau patient the real situation kan? tp ntah la...aku pon xtau nak caye ke x.. korang rasa? ptt kah aku caye a 15yr old boy?

thats not the end of story, he tells me all, everything,, the moments he shared with the gf, the crying and hugging moment after he tell his gf about the'sickness'.. huhu... masa tu aku terpikir, shud i cry too?
ish, ssh btol la. kalo btol pun dia cerita tu, aku rs emotion tu x
sampai la...aku pun xtau kenapa..

tp, aku sedih dgr pasal apa yg menimpa ayah mat. xtau la kalo things like dat happen to me. can i handle that situation? can i? i dun think so. iskk

**************XXXX*****************

ms memula bkk skolah, aku kena ngajor subjek BM utk kelas 2k, yg clearly not my option! tp aku mls nk bantah, accept aje, cegu baru jgn ngade2 lebey, terima aje seadanya..asalkan aku dpt ajar option aku. which is science.so xpe la.
tapi...........
yg pasti aku ajar bm mmg cam bangang! hahaha...lingkup bahasa jiwa bangsa aku tu. selalu je terkeluar : " so... " " after dat..", "you", dan ayat2 biasa seperti,

" done olredi?"
" finish ah?"
" heyyy, silent pls.."

stupid kan? korang bygkan aku ngajar bm sambil menggunakan ayat2 english haprak tu. haha. hancus budak2 tu.

selepas 1 mggu, pk ptg dtg kat aku, tny," akma, camna? boleh x u ajar bm?"
ape lagi?/ aku mmg xnak lps la chance to tell the truth.. its good that she can accept my excuses and the next day,

" akma, you dont have to teach bahasa anymore, someone else will take over."

really????

hahahahahaha....sepanjang hari aku gelak besar dalam hati,muka aku x henti2 berseri2...huhu

btw, indian boys kelas plg belakang pon speaking cam air. zaman sudah berubah beb.
maseh boleh pakai ke ungkapan
" bahasa jiwa bangsa" tu?

5 comments:

Anonymous January 24, 2009 at 7:26 AM  

cam novel plak citer ko nie. hehe! kejap 2 kejap nie. poning den. pes kiss ape cer? lallala!

k3i January 24, 2009 at 8:08 AM  

hahaha...pasal tu la kompem xleh jd penulis..sah sah otak kiri! haha

kissing part x citer hbs eh? xde mende pon, yg pasti, he get what boys with dat age wants la.. KISS from a girl... overjoyed x hengat la..

kiss cukup la, aku takut ade kes lain lak..hem..masalah btol!

nurul January 24, 2009 at 7:14 PM  

nak buat ala.. 3 cerita dlm 1 movie ka ni..pening aku. dah la tergantung ja cita tu..
kalau iye pun mesti la ada pendahuluan-isi-conclusion
hahahah

k3i January 26, 2009 at 12:47 AM  

ye la ye la...
pasni aku g bengkel penulisan la ...ngan faisal tehrani yg ehem ehem kiut.hehe

nurul January 26, 2009 at 5:00 AM  

kalau ngn faisal tehrani
aku pun nak join
jom jom
excited~