::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

anekdot tu apa?

mmg aku terputus dgn dunia luar bila kat pj. atas sebab yg dah byk kali aku nyatakan...umah xde tenet.huhu...

last nite aku, dayah, syikin and umi gerak dr pj blk kodah...dan x lupa jg adik aku yg stdy kat intec tu, dikciksss. yg x kecik pon..buahaha

erm..sepanjang xde hubungn lagi dgn dunia cyber, aku monolog/berblog sowang2 je..hahaha...aku tulis je ape yg aku tgh rs masa yg berkaitan tu...

uh tidak, kepala aku maseh berpusing2...sakit kepala berjaga sepanjang malam semalam maseh blom ilang hundred persen..

ok la..aku kopi en pes je catatan2 aku b4 dis:

19 january 2009
8.28 pm

Aku dah tak rasa budak-budak ni kiut dah..biarla diorg lawak paling bangang ke…muke paling kesian ke…aku still rasa menyampah!

Seriously, zaman aku praktikal mmg jauh beza dgn reality hidup seorg yg bergelar cekgu! Masa praktikal, jam kedit mengajar takat 10-12 je..tp bila dah jadi cekgu yg betul ni….24-28 period dalm satu minggu…bayangkanlah, lebih dua kali ganda tu…mana nak dikejar dgn keje guru kelas lagi…guru penasihat itu ini…guru kelab itu ini…. Wuuuuu….mmg aku kena check blood pressure la cuti nnt.. hr2 sakit kepala, risau jugak. X mau la mude2 lagi dah kena high blood pressure lak.

Masa praktikal, semuanya indah…semuanya best….semuanya interesting….almaklumlah, baru nak berjinak dengan budak2 sekolah secara dekat…tapi bila dah ari2 mengadap perangai yg mcm haprak…x dengar bahasa, pekak badak, degil nak mampos…. Mau x stress aku??? Yup, I dun even layan lawak bodoh tahap antarabangsa budak2 ni dah. Hilang trus sense of humour aku ni… xde masa nak melayan kerenah bengong budak2 tu hari2.

Dah tu pulak aku kena ganti sorg cikgu tu jadi form teacher.. dia cuti bersalin sampai bulan 2 ni. So, awal tahun ni mmg aku la yg kena urus dari A – Z kelas dia tu… yang paling teruknya tu pulak, kelas belakang skali, mmg stok2 x paham bahasa lak tu.sakit jiwa aku.. aku rasa ngajar beruk lagi bagus kot…haha…kejam sungguh aku ini kan?
Bayangkanlah….satu boring yang tersangatlah simple, isi x sampai 5 minit boleh setel. Tp kalo dengan kelas 2 ungu ni…ceit! Jgn korg harap. Even dah 3 mggu skolah pon, still ada yg x hntr lagi…mcm2 alasan aku dapat. “ cekgu, hilang la cekgu….”
“ cekgu…sy manna ada dapat lagi cegu..” “ cekgu…saya luppa la ccegu….” ( dalam nada india) erm…klas blakang mmg rmi gak india…byk sakit kapla aku.

Tp, sebenarnya kekadang tu nyesal gak bila dah terlepas ayat…
” hey, kamu semua jgn buat saya menyampah dg kamu boleh x????”
Aku bukan ape…dah sampai limit dah tu…buat prangai beruk matnyeh, mana aku x bengkek.. tp so far, bila aku terkeluar je ayat tu, sure budak2 tu diam. Tp aku rs pasni sure dorg dah lali….so, malas la aku…. Aish….nak bg ayat apa pulak ah?

Rotan aku dah beli, tp aku xpenah terAsa nak guna lagi…malas la aku nk guna kekerasan ni…tp bila asik pakai suara yg dah jadi mcm Donald duck ni, tensen gak wey…terjerit sana sini…terpekik terlolong…aku rs dah jd cam lotong lak…susah btol la jd cekgu ni…mau mau lak cegu muda trang tang tang…lagi la budak2 naik kepala… aku respek btol la ngn cekgu2 yg dah lama….dorg xpyh terpekik terlolong pun, jejak je kaki dalam kelas, budak2 trus diam cam malaikat lalu je…heran aku…cekgu2 ni pakai mandrem ke?/?? hish..bila la aku akan gain respect dr dorg tu? Waaaaa……seksanya hidup aku ni…






20January 2009
7.19am

Aku bgun awal ppg ni….i really cant sleep last nite,…yeah, its normal, ONLY when I had too much to think about.. I think I got lots of work to be done, and I want it done ASAP, even if I have to get up instantly n cut my precious sleep time. I dun care! sumtimes I think I was a bit unstable whenever I feel this way..hahaha..

Actually I know why I feel like this, because of things that I think can’t be undone…salah aku…waaa…my fault…my fault….my fault…. My mistake…my mistake….
Aku rs aku dah byk wat silap ni..so camne nak fix everything back to normal? Back to myself ? back to the real me?? Tell me lah..

Alhamdulillah, I still hv sumone to talk to…if not, I think I really hv gone mad..hahaha…xdelah, still got self conscious lah. So, I think its not too late to list down some new years resolution, btw its still January..huhu… I want to start over..everything..in everything which I had confidence I can start it all over… YOSH!!!

Here, my 2009 resolution:…… :p
(^o^)
(^-^)

1. always be happy no matter what! Biar aku stress banget pon… I will try to make myself happy.. I will try my best.. even masa aku cuba nak ilangkan stress dgn pegi bowling, aku kalah teruk and semua bola masuk longkang,… even ibu jari aku bengkak sbb slalu terkehel pegang bola x betul,,,tangan aku lenguh cam gile sebab aku x baling bola straight….pinggang aku sakit sbb aku x reti nak bongkok badan skit ms nak jatuhkan pin yg melambak2 tu…. And yes! I will always be HAPPY!!


2. I am not going to get angry easily anymore… try to be cool, always… forever and ever.. Manage my anger… just sit when I think I cant hold it anymore… no more yelling. I am done with it.

3. I really dun want to yell like crazy anymore. Save my precious voice..
t&l process, nvr mind, yg tu mmg kena yell. I am not going to yell just becoz to stop them from playing, make noise..nahh…I wont do that. I will simply ask them to stand up. End of story. Dah xde kuasa nak menjerit . terpekik terlolong…. Oh plz….

4. I will not do stupid things like merajuk like what my modern math’s teacher always did in my school time.. (walaupun aku dah paham kenapa dia merajuk)

5. I want everything to be perfect. Almost perfect?? Ok lah… I want at least 80% of my students can absorb what I’m babbling about. I’ll be more passionate and I’ll be superwomen..muahahahha

Enuff for works resolution:
6. I want to eat healthily. I will not let soft drinks enter my mouth, straight to my oesophagus, stomach --- small intestine----and lastly my large intestine.. I dun want all the sugary thing get stuck in my body and make myself fat and ugly..hahaha..

*****************pause sat*************

4 comments:

nurul January 25, 2009 at 7:22 AM  

so apa anekdot itew?

k3i January 26, 2009 at 8:04 AM  

ntah...aku bubuh soalan yg aku sendiri xtau jwpnnya kat kepala hasil penulisan aku.hahaha..
dgn harapan ade org tlg jwb.

dgn hampanya,

tiada jawapan la....:(

Md Zaini Zulkufli January 27, 2009 at 2:22 AM  

sapa cikgu modern math dulu?..x igt dah..haha

k3i January 27, 2009 at 6:12 AM  

cegu yg muda aje...dia ajar kls zarqali n arrazi je kot