::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

hmmm..

tergerak hati...tersentuh hati dgn kejadian malang yg berlaku kat malaysia semalam..refer entry kchah.
br td terdengar full story dr radio.. ada pemanggil pompuan menangis2 disebabkan peristiwa tu. ntah la...mmg terkesan la kat hati aku ni. sedih bila mengenangkan manusia makin jadi tak bertamadun. semoga sang durjana terima balasan setimpal.kalo tak di dunia..biarla di akhirat semua terbalas..aminnnnn......

speaking of tamadun. berita politikus malaysia mmg semakin melucukan.. aku mmg xpenah nak amik port pun kenapa kecohh sgt negeri perak tu? kenapa nazir still xnak mengalah? kenapa speaker kena tarik diri... ntah! aku mmg xtau! yang aku tau...kenapa perangai mereka2 tu semacam budak2 taski al-muhajirin taman delima sg petani? kdg2 aku rs budak2 taski lebih molek perangai kalo nak dibandingkan dgn mereka2 tu.. kenapa nak bertelagah? kenapa nak menolak2..dah2 tu pulak on recording! mmg xde air muka! xpenah terpikir ke? betapa ramai rakyat malaysia yg mgkin tergelak terguling2 sambil menyumpah seranah tgk perangai2 golongan2 politikus tu?
hmm....mls ckp byk.

pasni nak kena search n study semua nama ahli kabinet yg baru...study rukun2 negara...kaji isu2 semasa... ouh!
i need to get ready! jia you!!!

0 comments: