::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

gadis melayu


aku bkk website utusanonline sbb nak tgk intisari rancangan je..hrni kamis..xde cter best..kat 8tv pun nnt 9.30 br ade yg bes skit...
aku scroll down kat tv9. ceit..ada 'gadis melayu'?! ah..aku benci itu! oh..siyes..aku benci KEPURA-PURAAN.

aku xphm kenapa dorg nak wat format prgrm camtu..xde makne. aku rs xde guna malaysia haramkan penglibatan melayu islam dlm beauty pageant/contest. padahal skang ni melambak competition yg lebih byk pentingkan rupa paras. samala jgk konsep tu..mencari yg tercantik..tp secara senyap2 je tu.. pencarian nona? dewi remaja? cleo covergirl? ibu anggun? semua tu sama je dgn beauty pageant..cm xpakai swimsuit jela..

bkn nak marah sgt pun..lantak korang la kan nak pilih sape plg cantik pun..sape2 pun suka yg cantik2.aku pun suka yg cantik2.. lumrah.. tp aku bengkek ngan 'gadis melayu' tu. apa sbnrnya kriteria2 gadis melayu?? program tu seolah2 memesongkan maksud gadis melayu tu sendiri...so, kalo aku x masuk contest tu...aku bkn gadis melayu la? oh..aku dpt rs niat berpura2 mereka2 itu..(sgt buruk sangka aku ini rupanya)..hoho..periblis! buahahaha

erm....

anda.....
- pandai masak?
- pandai menjahit?
- reti bersimpuh?
- pandai main congkak?
- terer batu selemban? teng teng? galah panjang?
- mahir berkain batik tanpa terlondeh?
- pantas melipat baju?
- bersopan santun?
- bersuara lunak?
- bijak berpantun dan gurindam?
- bijak memulakan perbualan dgn org tua tua (OTT)?
- pandai ambil hati OTT?
- pandai mengaji dengan semua jenis tarannum?
- berdahi licin?
- berkulit mulus?
- berbetis bunting keladi?
- berbibir bak delima merekah?
- berambut hitam berkilat?

dan byk lagi...

korg ada ciri2 yg telah dsebut? semua?? btol ni??


WAHHHH! andalah GADIS MELAYU!


**gambar di atas bkn mak aku.bkn kakak aku mahupun aku...aku curik!!! buahaha

2 comments:

nurul November 7, 2008 at 5:13 AM  

kalau aku kata aku ada..
macamana?
hahahah

k3i November 7, 2008 at 6:50 AM  

wow!!

letak la fon no u...leh kumbang malaya sunting..

buahahaha