::the playground::

+++ it's all about proximate & ultimate +++

fed up!!!

manner.
manner..

oh, bercakap pasal manner @ tatasusila @ adap sopan santun...
sejak kebelkangan ni, terlalu byk manusia yg x ada manner. bersepah!

cukup lah kat sekolah dgn budak2 generasi X yg mmg kurang manner.
nak panggil cikgu, mcm panggil kuli!
hishh, aku xtau la ape nak jd budak2 zaman sekarang.

'cikgu! sini jap!'
'sini ahhh'

aku confuse. adakah ini mmg cara budak lelaki berkomunikasi?
atau mmg diorg ni xde adab?

aku mmg akan laser je blk.."apa?? kamu pggil sape ni?? member?? ke kuli kamu?"

time tu br la budak2 sedar diri skit.. huh..satu lg, skang ni perkataan MAAF susaaaaaaaah sgt nak dgr. SORRY, lebih byk terdengar kat telinga ni. bg aku la, SORRY tu jauh sgt maknanya dgn MAAF. bila sebut pun dah tau tahap keikhlasan tu..lahir betul2 dr hati or tak.

td ptg, mcm biasa la..bila dah ade kat rumah, scr otometik pekerjaan aku dah berubah dr seorg cegi kpd sorg drebar.
mak nak ke situ sini..aku la penghantarnya..
kitrg pegi cr brg utk meja beradap kenduri, sikit2 brg utk mak nak jahit baju..
dulu, aku lebih suka buat muke keras..muka xde perasaan bila pegi memana pun.( fyi, muka xde perasaan aku = muka masam mencuka @ sombong tahap gaban). apa nak buat, muka mmg dah mcm ni, dats why org cop aku sombong at 1st impression.
berbalik kpd topik. tp skang ni, aku mmg berusaha gigih maniskan muka setiap kali kat luar..spy nmpk lebih approachable..(xde niat lain , ok?)
masalah sekarang, salesgirl, cashier zaman sekarang ni suka berlagak mcm kedai/ shopping complex tu bapak diorg yg punya!!
korg cuba pegi masuk kedai dgn slipper, t-shirt xbranded...jeans bodo2.. aku gerenti diorg pndg korg sebelah mata je..
bila kita tny, jwb mcm nak tak nak je...sbb dia ingat kita sj2 tny, bukan nak beli.

helllloooooo, aku kalo xnak beli, aku xtanya, oke?
even aku xnak beli ms tu pun, aku ade niat nak beli lenkali.
tp selalunya aku takkan tny kalo aku xnak beli! bengong!!!

tp, mmg mcm tu la...mmg dah jd peel org skang, they still judge people on the appearance.
kalo korg mmg tokey besar, tak heran la nak belagak cam donald trump pun..
akak cashier, tolong....lah.tolong!!! jgn buat benda camtu..

aku penat.

1 comments:

nurul June 2, 2009 at 9:54 PM  

betul aku menyampah gak ngan org2 tak beretika cmnih.tambah2 kat kotaraya ni.
cakap main sedap mulut ja, pandang org sebelah mata.